top of page

Η Μέθοδος Tomatis® στην Εκπαίδευση

Τomatis® για τα Σχολεία

Top

Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει η μέθοδος Tomatis® την επίδοση του  παιδιού στο σχολείο?
Το πρωτοποριακό ακουστικό πρόγραμμα Τomatis® αναπτύσσει τις μαθησιακές δεξιότητες  βοηθώντας τα παιδιά να έχουν μια επιτυχημένη σχολική πορεία. Μέσω της εκπαίδευσης  Τomatis® το παιδί έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει τις νοητικές, συναισθηματικές και  κινητικές λειτουργίες που καθορίζουν τη μάθηση και την επικοινωνία. Ως αποτέλεσμα το  παιδί μπορεί να:
• Οργανώνει τη σκέψη του
• Ενισχύει τη μνήμη του
• Συγκεντρώνεται ευκολότερα
• Διαχειρίζεται το χρόνο του
• Αφομοιώνει ευκολότερα τις πληροφορίες
• Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά ενδεχόμενη μαθησιακή δυσκολία

 

Πώς επηρεάζει η χαμηλή ακρόαση, την μαθησιακή ικανότητα των παιδιών;

Η Ακρόαση, η ικανότητα συντονισμού της ακοής, εξαρτάται από την ακουστική προσοχή. Όταν αυτή η ικανότητα διαταραχθεί ή δεν αναπτυχθεί σωστά μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα προσοχής του παιδιού όταν λαμβάνει οδηγίες από τον δάσκαλο, την ικανότητα να θυμηθεί τί ειπώθηκε, ή απλώς την ικανότητα να καταλαβαίνει σωστά τα μηνύματα που λαμβάνει.

Ποιές βελτιώσεις παρατηρούμε με την εφαρμογή της μεθόδου Tomatis®;

Με την εφαρμογή της μεθόδου Τomatis® θα παρατηρήσουμε βελτιώσεις σε διαφορετικούς τομείς όπως:

  • μεγαλύτερη προσοχή, καλύτερη κατανόηση οδηγιών, ενδυνάμωση μνήμης

  • μεγαλύτερη συγκέντρωση, περιορισμός της διάσπασης

  • διευκόλυνση της διαδικασίας επικέντρωσης της προσοχής (επιλεκτική αντίληψη)

  • βελτίωση προφορικής επικοινωνίας και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτή

  • βελτίωση στην ικανότητα αναγνώρισης, ερμηνείας και αναλύσης της ομιλούμενης γλώσσας (Ακουστική επεξεργασία)

  • μεγαλύτερη ευχέρεια στην ανάγνωση

  • βελτίωση της ικανότητας λήψης αποφάσεων

  • βελτίωση της αυτοπαρακίνησης (self-motivation)

  • μεγαλύτερη συμμετοχή στην καθημερινότητα

  • περισσότερη  αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση

TOMATIS_Child_25.jpg

Υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα προγράμματα ηχητικής εκπαίδευσης Tomatis® για τα σχολεία;
Ναι, υπάρχουν προγράμματα  ηχητικής εκπαίδευσης, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το εκπαιδευτικό σύστημα, παρεμβαίνοντας  ταυτόχρονα και στις τρεις λειτουργίες του αυτιού. Έτσι  ρυθμίζεται η ακουστική επεξεργασία και  αυξάνεται  το μαθησιακό  δυναμικό των μαθητών.

Μπορεί η μέθοδος Tomatis® να εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές βαθμίδες;
Ναι, βοηθώντας τα παιδιά από το νηπιαγωγείο ακόμα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, να αυξήσουν την προσοχή και την ικανότητα συγκέντρωσης, και να είναι σε θέση να κατανοούν σε βάθος και με μεγαλύτερη ευκολία.

Πώς εφαρμόζεται η μέθοδος Tomatis®; 

Η μέθοδος Τomatis® μπορεί να εφαρμοστεί  σε ολόκληρη την σχολική τάξη (ατομικά ή σε ομάδες από 5 έως 25 μαθητές). Μπορεί να ενσωματωθεί στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα ή να παρέχεται ως επιπλέον δυνατότητα στους μαθητές.

Το πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για το Σχολείο

 

Τέλος, η μέθοδος Τomatis® λειτουργεί με βάση την πλαστικότητα των νευρικών κυκλωμάτων, που εμπλέκονται στην αποκρυπτογράφηση και ανάλυση των ήχων, όπως και αυτών που εμπλέκονται στη κινητικότητα, στην ισορροπία και στο συντονισμό.
Βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, ή και να αναπτύξουν αντισταθμιστικές στρατηγικές,  για να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν και τις μαθησιακές τους δυσκολίες

Tomatis® – Exam Program για Μαθητές & Φοιτητές

Η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να προετοιμαστούν για εξετάσεις (σχολικές, εισαγωγικές, ξένης γλώσσας, κλπ.)

Στη διάρκεια του προγράμματος προετοιμασίας για τις εξετάσεις, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών εργαλείων Solisten και TALKS και  Talks up , ο εκπαιδευόμενος μπορεί να εμπεδώσει την προς εξέταση ύλη γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα.

Με αυτό το πρόγραμμα μπορούμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά τον κάθε μαθητή ή φοιτητή, να προετοιμαστεί εξαιρετικά για οποιαδήποτε εξέταση  (ενδοσχολική, πανελλαδική, φοιτητική, ξένης γλώσσας, κλπ.)   

Στη διάρκεια των τουλάχιστον 2 δεκαπενθημέρων προγραμμάτων προετοιμασίας για τις εξετάσεις, περνάμε μετά την παθητική στην ενεργητική φάση της μεθόδου, όπου με την επιπλέον βοήθεια του εκπαιδευτικού εργαλείου TALKS,  ο εκπαιδευόμενος μπορεί να εμπεδώσει άριστα την προς εξέταση ύλη.

Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά!

Image by Ben Mullins

Συμπληρωματικά ή και εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμποιήσουμε την συσκευή Forbrain.

Η συσκευή είναι εφοδιασμένη με ένα δυναμικό φίλτρο το οποίο είναι σχεδιασμένο να ενισχύει τις υψηλές συχνότητες που μας τονώνουν και μας ενεργοποιούν, και να μειώνει τις χαμηλές συχνότητες που μας αποφορτίζουν.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την διέγερση του φλοιού και την αύξηση της ενέργειας του εγκεφάλου.  Χρησιμοποιώντας την οστέινη αγωγιμότητα μέσω της συσκευής Forbrain (συσκευή ενεργητικής ακρόασης), ενισχύουμε την φωνή του χρήστη. Με αυτό τον τρόπο επανεκπαιδεύουμε και τονώνουμε το άτομο με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερη προσοχή και συγκέντρωση.

Με δεδομένο ότι όλα αυτά γίνονται αποκλειστικά και μόνο με την φωνή μας, η εφαρμογή της είναι πολύ απλή. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μιλάμε ή να διαβάζουμε δυνατά για μερικά λεπτά την ημέρα.

 

  1. Evaluating the Tomatis Method® in promoting effective self-regulation in university students

  2. Educational Interpreters and the tomatis Method: a mixed methods study at the North-West University

  3. tomatis Method Stimulation: Effects on Student Educational Interpreters

  4. Video: Nancy Henao talks about APP (AudioPsychoPhonology) Ένα video όπου μία φοιτήτρια μας εξηγεί, πώς την βοήθησε η μέθοδος ακουστικο-ψυχο-φωνολογίας (AudioPsychoPhonology) Tomatis.

Ενσωμάτωση Ξένων Γλωσσών

Η γλώσσα, το κυριότερο μέσο επικοινωνίας, δηλαδή η ικανότητα του ανθρώπου να συνομιλεί με το συνάνθρωπό του, σχετίζεται πρωταρχικά με τους ήχους, την ακοή και την κοινή λογική. Κάθε γλώσσα έχει το δικό της “ακουστικό διάφραγμα”, τη δική της προνομιούχο περιοχή ηχητικών συχνοτήτων, με την οποία ο άνθρωπος έχει εξοικειωθεί ήδη από την εμβρυική του ηλικία.

 

Για να μπορεί να μιλήσει κάποιος σωστά μια ξένη γλώσσα, πρέπει να είναι σε θέση, να την ακούει σωστά.

frequencies_large.jpg

Η μέθοδος Tomatis® απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να μάθουν μια ξένη γλώσσα.

 

Κάθε γλώσσα χαρακτηρίζεται από ένα συγκεκριμένο ρυθμό, ο οποίος είναι απαραίτητο να ενσωματωθεί, για να έχουμε τη δυνατότητα να ομιλούμε με σωστή προφορά αλλά και για να κατανοούμε τη γλώσσα. Κατά τα παιδικά μας χρόνια, ο εγκέφαλός μας έχει μάθει να αναγνωρίζει τις φωνητικές δομές, με τις οποίες είναι εξοικειωμένος από τη μητρική γλώσσα, και ταυτόχρονα να αγνοεί τα στοιχεία που δεν είναι συμβατά με τις φωνητικές δομές της γλώσσας του. Στη πραγματικότητα από μικρή ηλικία μαθαίνουμε να αποκωδικοποιούμε τη μητρική μας γλώσσα, μέσω της προσαρμογής μας στις ηχητικές δομές, οι οποίες μας είναι οικείες χάρη στη μητρική φωνή.  Αλλά επειδή αυτή η κωδικοποίηση είναι συγκεκριμένη για κάθε γλώσσα, μπορεί να γίνει εύκολα εμπόδιο στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, στο βαθμό που οι ήχοι της ξένης γλώσσας είναι πολύ διαφορετικοί από τα ηχητικά πρότυπα της μητρικής γλώσσας.

Μέσω της μεθόδου tomatis οποιοσδήποτε επιθυμεί να μάθει μια ξένη γλώσσα αποκτά την ικανότητα να ενσωματώσει ουσιαστικά το ρυθμό της γλώσσας. Όταν το άτομο ενσωματώσει το ρυθμό της ξένης γλώσσας, αποκτά την ικανότητα να κατανοεί και να μαθαίνει εύκολα το λεξιλόγιο, τη σύνταξη και τη γραμματική της.

 

Μια μελέτη από επτά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια αποδεικνύει ότι ο χρόνος εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας μπορεί να ελαχιστοποιηθεί στο μισό με την εφαρμογή της μεθόδου Tomatis ®.

Με την μέθοδο Tomatis® εναρμονίζουμε το αυτί του ατόμου, έτσι ώστε να προσαρμοστεί το ακουστικό του διάφραγμα με αυτό της ξένης γλώσσας που επιθυμεί να μάθει.

Ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών εξαρτώνται από την ιδιαιτερότητα της κάθε περίπτωσης. Οι συνεδρίες τόσο της παθητικής¹, όσο και της ενεργητικής² ακρόασης  διαρκούν συνήθως δύο ώρες για δύο έως τρεις περιόδους των 13-15 ημερών η κάθε μία.  Μεταξύ της κάθε περιόδου απαιτούνται τρεις έως έξι εβδομάδες, ανάλογα με την περίπτωση, απαραίτητα διαστήματα ανάπαυσης και ενσωμάτωσης,  ώστε η πρόοδος να είναι μακράς διάρκειας.

Ανάμεσα στις περιόδους διεξάγεται  και το τεστ Ψυχοακουστικής Διερεύνησης, το οποίο καθορίζει την πορεία του προγράμματος του ενδιαφερόμενου.

Η ολοκλήρωση μιας γλώσσας πραγματοποιείται με το άνοιγμα του αυτιού μας προς αυτή, συντονίζοντας ολόκληρο το νευρικό σύστημα με τους συγκεκριμένους ρυθμούς και ήχους, δημιουργώντας νευρολογική σύνδεση με αυτούς.

¹ Οι συνεδρίες παθητικής ακρόασης περιλαμβάνουν την ακρόαση μέσω ειδικών συσκευών (Tomatis ®Solisten)  μουσικών κομματιών, φιλτραρισμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργούν ένα ηχητικό αποτέλεσμα, το οποίο προκαλεί τη συστολή και χαλάρωση (εκγύμναση) των μυών του εσωτερικού ωτός.

² Οι συνεδρίες ενεργητικής ακρόασης περιλαμβάνουν ανάγνωση μεγαλοφώνως, κατά την οποία η φωνή σας τροποποιείται αυτόματα και αναμεταδίδεται με τις παραμέτρους του ηχητικού αποτελέσματος Tomatis ®.  Σε πραγματικό χρόνο, ακούτε τη φωνή σας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να διορθώνεται η φωνή άμεσα και ασυναίσθητα.

​Έρευνες

  1. The Audio Language Project Improvement of Auditory Comprehension and Oral Expression of a Foreign Language

  2. Le projet audio langue : amélioration de la compréhension auditive et de l’expression orale d’une langue étrangère

Μαθησιακές Δυσκολίες & Γλωσσικές Διαταραχές

Πώς βοηθά η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® στην διαχείρηση των μαθησιακών δυσκολιών?
Η εκπαιδευτική μέθοδος tomatis  λειτουργεί με βάση την πλαστικότητα των νευρικών κυκλωμάτων που εμπλέκονται στην αποκρυπτογράφηση και ανάλυση των ήχων, όπως και αυτών που εμπλέκονται στη κινητικότητα, στην ισορροπία και στο συντονισμό.

Βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν αντισταθμιστικές στρατηγικές, για να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν ακόμα και τις μαθησιακές τους δυσκολίες και τις γλωσσικές διαταραχές.

Η εκπαιδευτική μέθοδος tomatis μπορεί να μην εξαλείφει εντελώς αυτά τα προβλήματα, όμως έχει εκπληκτικά αποτελέσματα ως προς την διαχείρισή τους.

Πώς βοηθά η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® στην ΔΕΠΥ?

Εκτός της γενικής δράσης της εγκεφαλικής διέγερσης (δηλ. φλοιώδους φόρτισης) η εκπαιδευτική μέθοδοςtomatis είναι δυνατό να έχει πολύ θετική δράση στην επιλεκτική προσοχή.

Προσοχή είναι η ικανότητα επιλογής και διατήρησης της αντίληψης ενός εξωτερικού γεγονότος ή σκέψης. Αντιστοιχεί στη γενική κατάσταση εγρήγορσης και επαγρύπνησης, η οποία επιτρέπει στο νευρικό σύστημα να είναι δεκτικό σε κάθε μορφής πληροφορία που έρχεται στο μυαλό.

Οι διαταραχές προσοχής επηρεάζουν παιδιά και ενήλικες οι οποίοι δεν είναι σε θέση να συγκεντρωθούν επαρκώς σε εργασία που πρέπει να εκτελεσθεί για μακρές περιόδους, ακόμα και αν η εργασία αυτή απαιτεί μια ελάχιστη νοητική προσπάθεια ή έχει επαναληπτικό χαρακτήρα ή το πρόσωπο είναι εξοικειωμένο με αυτή (όπως αναθεώρηση ή αντιγραφή).

Teacher Helping Student

Μια χαρακτηριστική ιδιότητα της προσοχής είναι η ικανότητα να κατανέμεται σε διάφορες πηγές πληροφοριών ή εργασίες που πρέπει να εκτελεσθούν. Μια έλλειψη σε αυτή την ικανότητα προσοχής δεν είναι μόνο πολύ δαπανηρή γνωστικά, αλλά είναι επίσης πηγή δυσκολίας ακόμα και σημαντικής ταλαιπωρίας για ένα παιδί στο σχολικό περιβάλλον.

Πού βασίζεται η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® και ποιός είναι ο στόχος?

Η εκπαιδευτική μέθοδος tomatis βασίζεται στην ηλεκτρονική επιλογή ηχητικού κύματος, η οποία επιφέρει μια αντιληπτή ηχητική διαφορά που έχει ως σκοπό να εκπλήσσει συνεχώς τον εγκέφαλο, ώστε αυτός να παραμένει άγρυπνος και προσεκτικός.

Ο στόχος είναι να βοηθήσει τον εγκέφαλο, να αναπτύξει αυτόματους μηχανισμούς ανίχνευσης αλλαγών, οι οποίοι κατά συνέπεια θα ενισχύσουν την επιλεκτική προσοχή.

“Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο και αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής. Προβλήματα σε συμπεριφορές αυτοελέγχου, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μπορεί να συνυπάρχουν με τις μαθησιακές δυσκολίες, αλλά δεν συνιστούν από μόνα τους μαθησιακές δυσκολίες. Αν και οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να εμφανίζονται μαζί με άλλες καταστάσεις μειονεξίας (πχ. αισθητηριακή βλάβη, νοητική καθυστέρηση, σοβαρή συναισθηματική διαταραχή) ή με εξωτερικές επιδράσεις, όπως οι πολιτισμικές διαφορές, η ανεπαρκής ή ακατάλληλη διδασκαλία, δεν είναι το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων ή επιδράσεων” (Hammill, 1990).

Σύμφωνα με το εθνικό Ινστιτούτο Υγείας της Αμερικής (National Institute of Health U.S.A.) περίπου 15% του πληθυσμού έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, κυρίως με συμπτώματα στη γραφή και στην ανάγνωση. Η ίδια κατάσταση εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες, χώρες αλλά και σε όλα τα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα.

Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν σχέση με τη νοημοσύνη ενός παιδιού, δεν είναι ασθένειες, τουναντίον τα άτομα που φέρουν αυτές, μπορεί να είναι πολύ παραγωγικά και χαρισματικά, απλά βλέπουν-ακούν-καταλαβαίνουν τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο.

dysorthografia.jpg

Η δυσλεξία (ίσως η πιο διαδεδομένη μορφή που εντοπίζεται στην ανάγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφία), η δυσορθογραφία (ειδική διαταραχή της μάθησης της ορθογραφίας και των κανόνων που τη διέπουν), η δυσγραφία (αναγνωρίζεται με τη δυσκολία στη γραφή, με προβλήματα στο γραφικό χαρακτήρα, την ορθογραφία, την οργάνωση ιδεών κλπ.), η δυσπραξία (όταν υπάρχει κινητική δυσκολία των άκρων και εμφανίζεται με, δυσκολία στις λεπτές κινητικές ικανότητες, προβλήματα στην ισορροπία, στις χειρωνακτικές εργασίες κλπ.), η δυσφρασία (η δυσκολία έκφρασης, αφήγησης μιας ιστορίας, δυσχέρεια στη ροή του λόγου, κλπ.) και η δυσαριθμησία (δυσκολία στην εκμάθηση και κατανόηση της αριθμητικής και της περαιτέρω ανάπτυξης των μαθηματικών δεξιοτήτων) είναι μερικές από αυτές.

Η ΔΕΠΥ είναι μία από τις πιο συχνές αναπτυξιακές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, που όμως συνεχίζεται και στην ενήλικη ζωή είτε αυτούσια είτε παραλλαγμένη. Η ΔΕΠΥ είναι μια πολύ σύνθετη διαταραχή συμπεριφοράς και ακριβώς για αυτό το λόγο οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί και σχολαστικοί με οτιδήποτε αφορά την συμπεριφορά του παιδιού μας.

Οι τρεις κύριοι τύποι της ΔΕΠΥ:

1. Ελλειμματική προσοχή (είναι αφηρημένος, χάνει τα πράγματά του, δεν έχει υπομονή να ακούσει οδηγίες, απαντά πριν ολοκληρωθεί μια ερώτηση, αποσπάται εύκολα από εξωτερικούς παράγοντες και κάνει πολύ ώρα να επανέλθει)

2. Υπερικινητικότητα (είναι υπερβολικά δραστήριος σε σχέση με τα άτομα της ηλικίας του, κάνει άσκοπες κινήσεις, σε συνθήκες που απαιτείται ησυχία είναι σχεδόν αδύνατο να παραμείνει ήρεμος), Παρορμητικότητα (δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά του για να παίξει ή να μιλήσει, δεν υπακούει σε κανόνες, δεν έχει την αίσθηση του κινδύνου και η διάθεσή του αλλάζει πολύ εύκολα και γρήγορα).

3. Συνδυασμός των δύο παραπάνω

 

  • Η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® λειτουργεί με βάση την πλαστικότητα των νευρικών κυκλωμάτων που εμπλέκονται στην αποκρυπτογράφηση και ανάλυση των ήχων, όπως και αυτών που εμπλέκονται στη κινητικότητα, στην ισορροπία και το συντονισμό

  • Η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν αντισταθμιστικές στρατηγικές, για να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν τις μαθησιακές τους δυσκολίες και τις γλωσσικές διαταραχές.

  • Η εκπαιδευτική μέθοδος Tomatis® μπορεί να μην εξαλείφει εντελώς αυτά τα προβλήματα, όμως έχει εκπληκτικά αποτελέσματα ως προς την διαχείρισή τους

 

Οι Νευροφυσιολογικές έρευνες της ακοής οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αντίληψη και αποκωδικοποίηση των ηχητικών μηνυμάτων είναι πολύ διαφορετική ποιοτικά ανάλογα με το αν στη λειτουργία αυτή συμμετέχει περισσότερο το δεξί ή το αριστερό αυτί. Το δεξί συνδέεται με το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, εκεί όπου βρίσκεται ένα ειδικό νευρωνικό κέντρο (κέντρο Broca) στο οποίο γίνεται η οργάνωση του λόγου και της γλώσσας. Αυτού του είδους η σύνδεση είναι άμεση και ακριβής. Αντίστοιχα το αριστερό αυτί συνδέεται με το δεξί ημισφαίριο, αλλά όμως εκεί δεν γίνεται η επεξεργασία της γλώσσας όπως στο αριστερό. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει το ηχητικό ερέθισμα να περάσει μέσω του μεσολοβίου (που συνδέει τα ημισφαίρια του εγκεφάλου) στο δεξί ημισφαίριο. Αυτή δεν είναι μόνο μια αργή σύνδεση, αλλά επίσης δεν είναι και ιδιαίτερα αξιόπιστη.
 

Για αυτό το λόγο ο καθηγητής Τοματίς ονόμασε το δεξί αυτί «αυτί οδηγό», επειδή μπορεί :
1. να αποκωδικοποιεί ακριβέστερα τα ηχητικά μηνύματα,
2. να ελέγχει αποτελεσματικότερα την παραγωγή του λόγου,
3. να εστιάζει καλύτερα την προσοχή του ατόμου.

  • Εάν λοιπόν το δεξί αυτί είναι ηγετικό και κυρίαρχο στη σύλληψη και αποκωδικοποίηση των ηχητικών ερεθισμάτων, υπάρχει δεξιά ακουστική πλευρίωση.

  • Εάν αντίθετα κυριαρχεί το αριστερό αυτί τότε έχουμε αριστερή ακουστική πλευρίωση, με όλα τα αρνητικά αποτελέσματα που αυτό σημαίνει. Η αριστερή ακουστική πλευρίωση είναι μια προστασία του ατόμου, πρόκειται ουσιαστικά για μια συγκινησιακή άμυνα. Αποφεύγοντας κανείς να χρησιμοποιήσει το συντομότερο δρόμο (δεξί αυτί – αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο) αλλά επιλέγοντας το μακρύτερο (αριστερό αυτί – δεξί εγκεφαλικό ημισφαίριο- μεσολόβιο-αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο) δημιουργεί μια χρονική καθυστέρηση και ουσιαστικά μια απόσταση ανάμεσα στον έξω κόσμο και στον εαυτό του, χωρίς βέβαια να πάψει εντελώς να ακούει (αποστασιοποίηση από την πηγή που μου δημιουργεί πρόβλημα).

  • Ο μακρύτερος νευρολογικά δρόμος έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της κατανόησης των πληροφοριών με πιθανές συνέπειες : την απώλεια ενέργειας του ατόμου, την κόπωση, την πτώση της μνήμης, την ελάττωση της συγκέντρωσης, τη διάσπαση προσοχής, και την δυσορθογραφία.

 

Παρατηρεί εύκολα κανείς ότι όλα τα ανωτέρω ενυπάρχουν στις μαθησιακές διαταραχές. Ενδεικτικά αναφέρω ότι 95% των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα έχουν αριστερή ακουστική πλευρίωση.

  • The current theory is that Tomatis Method stimulates the myelination of the auditory pathwayw (Sacarin 2009) which improve the speed of processing of the auditory signals (Kandel, 2000)

  • In addition the auditory stimulation results in a better integration beween the different sensorial sytems and in a more harmonious balance between the para sympathetic nerve system (Tomatis 1983)

 

​Έρευνες

  1. Preliminary study on the effectiveness of the A.A. Tomatis Audio-Psycho-Phonological Method for the treatment of children with reading disorders

  2. Early Effects of the Tomatis Listening Method in Children with Attention Deficit

  3. Summary of Early Effect of the Tomatis Listening Method in Children ADD Research

  4. The effects of the Tomatis Method of auditory stimulation on auditory processing disorder: a summary of findings

  5. Cohérence entre le test Tomatis et la série de tests de capacités de traitement centrales chez des enfants souffrant de dyslexie

  6. Résultats des tests Tomatis chez des enfants souffrant de troubles vocaux

  7. The results of the TM stimulation in Chlidren with vocal fold nodules

  8. Les résultats de la stimulation audio-psycho-linguistique auprès des enfants avec les nodules vocaux

  9. Auditory Lateralisation Vs Speech Disorders

  10. The Efficacy of the Tomatis Method for Children with Learning and Communication Disorders

  11. The efficacy of the TM for children with learning and communication disorders: a Meta Analyse

  12.  tomatis Method applied in the diagnosis and speech therapy

  13.  The Effect of Sound-Based Intervention on Children With SPD and VMD 

  14. The effect of the tomatis Method on stuttering, University of Potchefstroom

bottom of page